kezdõlap | home fel | up

lapanet | blog | apogrif XI. - a 23 évig tartó kocsikázás


uhh. hát most kicsit szégyellem magam, hogy a szubkultúra e jeles eseményérõl csak most szereztem tudomást. az eredeti szöveg többek közt itt van, és mivel a fórum nyelve magyar, álljon itt egy kósza összefoglaló:

két ember, egy g-wagen és az õ 800.000 km-es, 23 éves föld körüli utazásuk

(ez már most olyan szép, hogy pityergek meg szipogok. oké, még a sztori olvasása elõtt láttam Christine fotóját is. - a szerk)

1989-ben Günther és felesége Christine beültek az akkor egy éves, Otto nevû rendes jármûvükbe, hogy tegyenek egy másfél éves afrikai túrát.

végül a túra 23 évig tartott, 800.000 km-t tettek meg és több, mint 200 országban jártak. a távolság az egyenlítõ szûk 20-szorosa. Otto elvitte a párt többek közt alaszkába, zimbabwebe, észak-koreába, a szaharába, a mount everestre és szibériába is. sajnos Christine 2010-ben elhunyt, de arra kérte Günthert, hogy folytassa.

idén júniusban a fülöp-szigetek lett a 200. ország, a g-wagen ekkor mutatott 799.783 km-t.

Günther 74 évesen inspiráció, de kettejük elkötelezettsége Otto, a hû g-pkocsi nélkül kevés lett volna.

a 3 literes, újkorában 85 lóerõt (igazából 88 - a szerk) teljesítõ dízelmotorral a 300gd sosem volt gyors, de nagyon-nagyon erõs. a 800.000 km futásteljesítmény mellett Otto folyamatosan túlterhelt volt, mivel 500 kilót cipelt csak a tetõn. emellett a kocsi volt az otthonuk, azaz a zuhanytól a hálószobáig minden, túléléshez szükséges eszköz is megvan benne.

a menetkész tömeget 3.300 kilóra saccolja (ez amúgy 1-200 kg túlsúly, üresen 2,5t - a szerk), és kinézetre a kocsi nagyon messze van a modern g osztálytól (belül, mert a kasztni ugye 33 éve nemigen változott - a szerk).

bármennyire is megbízható Otto, a tetõn lévõ rakomány súlyának több, mint felét a különbözõ, nehezen beszerezhetõ pótalkatrészek teszik ki, melyeket Günther saját kezûleg épít be, ha a szükség úgy hozza.

amikor egy újabb 100.000 km felé tekeredik a kilométeróra (5 jegyû - a szerk), Otto visszagurul egy európai mercedes-kereskedõhöz, ahol a mûszer üvegét felnyitják és beragasztják a soron következõ számot.







egy 20 éves gps, egy hagyományos térkép és egy dízel-adalék (ha jól gondolom grotamar - a szerk) jelenti az összes technikát. se weboldal, se facebook, se twitter jelenlét után nem érdemes kutatni, a kaland visszafogott.

Günther Holtorf és g-psárkánya jövõre fejezik be hihetetlen utazásukat, amikor is Otto a stuttgarti mercedes múzeumba kerül majd. (szerintem az öreg meggondolja majd magát, van rá egy söröm. nemigen hozna lázba valami risszrossz ml, amit helyette adna a dc. se akármilyen mostani g. természetesen 300gd for prez - a szerk)