a poszt alapötletét az adja, hogy a maga nemében
egyedülálló forrásanyagot találtam a neten. egy autós tesztrõl van szó,
amely azonban nem akármilyen autókat tesztel. kezdjük bemelegítés
gyanánt a gyárilag kínált
csúcs
g-vel, hogy lehessen gondolkodni mi rejtõzhet a következõ
karosszériaelem alatt:
forrás: autoblog.com
nem akarom bõ lére ereszteni a dolgot, hiszen ezer helyen megtalálható:
az AMG sufnituningból a Mercedes gyári tuningcsapatává nõtte ki magát
az idõk folyamán, ilyen jármûveket is csinálnak, mint
ez.
persze vroárrr meg minden, de mégsincs vége. vannak ugyanis még
sufnituningabb emberek, akik G55-tel évõdés helyett inkább kovácsolnak
itt-ott a hajtókaron, felfúrják a hengereket és már-már apogrif módon
hozzányúlnak a hajtáslánchoz is. aki még nem emelt közlekedési tábla
oszlopára hajazó átmérõjû g kardánt valószínûleg nem sejti, hogy ez
valami elképzelhetetlen brutalitásra utal. a kontárkodás eredménye egy
v12-es terepjáró.
forrás:
car.licious.ws
ilyen mondjuk már volt egyszer. a 80-as évek végén rendezett London-Peking
ralliról (34. oldal) írt emlékezéseiben megemlíti a farmeringes
német úr, hogy egy fura, 12 hengeres amerikai terepjáró prototípusa is
próbált zöld ágra vergõdni az úton, gyakran nem sok sikerrel. neki
tetszett, hogy annak bentrõl lehetett a kerekét pumpálni, az amiknak
meg a g tetszett, mert mûködött. hiába no, vannak örök
dolgok. a farmeringes úrnak egyébként volt egy dízel g-je,
aztán mikor kiderült, hogy csak benzines verdák nevezhetnek, vett egy
benzinest 86.000 km-rel a tarsolyában és barátjával elindult a 14.000
km-es távra. a német hebehurgyaság jegyében még szerszámkészletet se
vitt. nem is volt rá szükség.
(magazinarchív
szép tájakon átmenõ mégszebb autókkal)
szóval az ember manapság már csak legyint a v12 hallatán, egyes
közel-keleti országokban minden sarkon áll egy ilyen kerék-felfújós
jármû, ami kis rakettyával a tetején építgeti a kapitalizmust. a
feketeleves viszont most jön: ahogy említettem a forrásanyag némileg
unikális. errõl a bizonyos v12 g-rõl nem sok videót találtam, egészen
konkrétan egyet. az egyetlen Brabus G v12 teszt azonban - feltehetõen
sokak legnagyobb sajnálatára - németül van. es tut uns leid. úgy
gondolom azonban, hogy a bemutató annyira aranyos, hogy megéri belõle
egy szedett-vedett átiratot csinálni. bátorkodtam tehát kiragadni pár
lényeges mondatot a kisfilmbõl.
"tudják mit, kedves nézöink? ma valami totális õrültséget csinálunk...
...a kék sarokban a legerõsebb széria teherautó, az MAN TGX 18 680. itt
680 lóerõrõl beszélünk... ...a piros sarokba nehezen találtunk
személyautót, szerencsére a Brabus a segítségünkre siet... ...12 henger
egy terepjáróban, 610 lóerõvel.
nézzük elõször honnan meríti az erõt a két izompacsirta. elõször a MAN
motorterébe kukkantunk be. a gigászi erõt 16,2 literbõl nyeri, 8 henger
két turbóval, intercoolerrel és közös befecskendezéssel. nézzük a
g-t... ...az egyedüli v12, éppen befért. a motor az S600-ból származik,
a lökettérfogatot 5,5-rõl 6,3 literre növelték. már elõre örülök, hogy
rövidesen több, mint 1000Nm nyomaték lesz a hátsóm alatt (tán 1300
körülirõl kellett visszavenni miután kész lett - a szerk.). az elsõ
pont - több lóerõ, nagyobb motor - a MAN-é.
micsoda szörny, micsoda gép. és micsoda felezési idõk. amikorra a
MAN-on ezeket a gumikat cserélni kell, egy s más autó már rég a
roncstelepen pihen - 2-300.000 km-t kell kibírjanak. csakúgy az
olajcsere, a szervízperiódusok - csak minden 120.000 km-nél van rá
szükség... ...a MAN élete során 1.500.000 km futásteljesítmény az
elvárás, inkább 2 millió. és mikor ezt követõen Kelet-Európába vagy
Afrikába kerül, valószínûleg hozzájön ehhez még egyszer ennyi. ezért
kívánunk az elektronikának is hosszú életet...
sokan úgy gondolják, hogy a nyergesvontató vontatmány nélkül úgy
gyorsul, mint egy Porsche... ...ahogy látják gyorsulni inkább csak a g
gyorsul, a MAN legfeljebb mozgásba jön. nem csoda, háromszor nehezebb
a Brabusnál, az automatának pedig 12 gangon kell végigverekednie magát.
a Mercedes gyorsulását egyébként is csak kevéske autó übereli
Németországban; 0-100-ra 4,7 mp alatt gyorsul.
...a fékeket teszteljük, mindkét autó 90-nel érkezik... ...a terepjáró
természetesen hamarabb megáll, hiszen csak 2,7 tonnát kell lassítania.
a MAN ennek ellenére meggyõzõ, a 40 m-es jelölésnél áll meg 7,5
fékezendõ tonnája ellenére. ez a pont is a Brabusé.
úgy gondolom a fuvarozók imádják a TGX 18 680-at vezetni... ...abszolút
kényelmes vezetés, majdnem, mint a személyautóban. persze az ember
magasabban ül és a kormány is nagyobb, de a kezelés gyerekjáték. a 12
sebességes automata lágyan vált... ...az árról: egy új MAN kereken
160.000 EUR, és annyit már most elárulhatok, hogy ez jelentõsen
alacsonyabb, mint a Brabus Mercedes ára.
kedves nézõink, következõ szempontunk a belsõ tér. bár a tér szó inkább
a MAN-ra illik, egy igazi ház több szobával... ...oké, a fürdõszoba tán
hiányzik... ...az összehasonlítást a MAN nyeri, a ház üti az apartmant.
a fogyasztásról: mire a MAN a tankolással végez, a Brabus már az
üveghegyen is túl jár; a tank 900 litert nyel el. ami a fogyasztást
illeti, az relatív: a Brabus Mercedes 27,6 litert eszik átlagban, a MAN
viszont nem sokkal többet megrakodva. a 40 tonnához kevesebb, mint 35
literre van szüksége; ez kevesebb, mint egy liter tonnánként. nos, még
nem láttam Golfot, ami 1 liter / tonnával elmenne.
ezt már jobban szeretem, egy személyautó minden földi jóval, de
mindenekelõtt 610 lóerõvel. természetesen ez még mindig egy terepjáró,
és nem mindent képes kezelni, amit a motor az útra lead. az egészen
nyugodt egyenesfutás máshogy néz ki, de a tolóerõ hatalmas, az agyát
eldobja az ember. kanyarodni mások biztos jobban tudnak, de egy
tuningolt autónál nem az értelem, hanem az élmény a lényeg. az pedig
felejthetetlen. az ár mindenesetre a képzelõerõm határán túl van,
350.000 EUR..."
a végére már csak pár további
kép maradt a jármûrõl.
|